новости, приватні уроки комп'ютер, навчання комп'ютеру віддалено, індивідуальні заняття з комп'ютером, комп'ютерні курси вдома, комп'ютерна грамотність, Київ
ru uk en

🔎 ОТСЛЕЖИВАТЬ

21:22
Обучение без учителя

Навчання без вчителя (самонавчання, спонтанне навчання,  англ.  Unsupervised learning) - один із способів  машинного навчання , при якому випробувана система спонтанно навчається виконувати поставлене завдання без втручання з боку експериментатора. З погляду  кібернетики , це одна з видів  кібернетичного експерименту . Як правило, це придатне тільки для завдань, в яких відомі описи безлічі об'єктів (навчальної вибірки), і потрібно виявити внутрішні взаємозв'язки, залежність, закономірність, що існує між об'єктами.

Навчання без вчителя часто протиставляється  навчання з учителем , коли кожного навчального об'єкта примусово задається «правильна відповідь», і потрібно знайти залежність між стимулами і реакціями системи.

Незважаючи на численні прикладні здобутки,  навчання з учителем  критикувалося за свою біологічну неправдоподібність. Важко уявити навчальний механізм у мозку, який би порівнював бажані та дійсні значення виходів, виконуючи корекцію за допомогою зворотного зв'язку. Якщо допустити подібний механізм у мозку, то звідки виникають бажані виходи? Навчання без вчителя є більш правдоподібною моделлю навчання в біологічній системі. Розвинена  Кохоненом  та багатьма іншими, вона не потребує цільового вектора для виходів і, отже, не потребує порівняння з певними ідеальними відповідями.

Для побудови теорії та відходу від кібернетичного експерименту у різних теоріях експеримент із навчанням без вчителя намагаються формалізувати математично. Існує багато різних підвидів постановки та визначення даної формалізації, одна з яких відображена в  теорії розпізнавання образів .

Такий відхід від експерименту та побудова теорії пов'язані з різною думкою фахівців у поглядах. Відмінності, зокрема, виникають під час відповіді питанням: «Чи можливі єдині принципи адекватного описи образів різної природи, чи таке опис щоразу є завдання спеціалістів конкретних знань?».

У першому випадку постановка має бути орієнтована на виявлення загальних принципів використання апріорної інформації при складанні адекватного опису образів. Важливо, що тут апріорні відомості про образи різної природи різні, а принцип їхнього обліку один і той же. У другому випадку проблема отримання опису виноситься за межі загальної постановки, і теорія навчання машин розпізнавання образів з погляду статистичної теорії навчання розпізнавання образів може бути зведена до проблеми мінімізації середнього ризику в спеціальному класі вирішальних правил [2] .

Теоретично  розпізнавання образів  розрізняють переважно три підходи до цієї проблеми [3] :

  • евристичні методи;
  • математичні методи;
  • Лінгвістичні (синтаксичні) методи.
Категорія: Комп'ютерні уроки | Переглядів: 569 | Додав: admin | Теги: Обучение без учителя | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar